A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'éditeur
Éditeur Springer Science
localisé à Dordrecht
Collections rattachées
Documents disponibles chez cet éditeur
Affiner la recherche Interroger des sources externesCoherent states and applications in mathematical physics (Cop. 2012) / Monique COMBESCURE
Titre : Coherent states and applications in mathematical physics Type de document : texte imprimé Auteurs : Monique COMBESCURE, Auteur ; Didier ROBERT, Auteur Editeur : Dordrecht : Springer Science Année de publication : Cop. 2012 Collection : Theoretical and Mathematical Physics, ISSN 1864-5879 Importance : XIII-415 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-94-00-70195-3 Langues : Français (fre) Résumé : états cohérents;physique mathématique Note de contenu : références Coherent states and applications in mathematical physics [texte imprimé] / Monique COMBESCURE, Auteur ; Didier ROBERT, Auteur . - Springer Science, Cop. 2012 . - XIII-415 p.. - (Theoretical and Mathematical Physics, ISSN 1864-5879) .
ISBN : 978-94-00-70195-3
Langues : Français (fre)
Résumé : états cohérents;physique mathématique Note de contenu : références Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22283 COM/96/10538 Livre Recherche Salle Disponible Educational algebra (Cop. 2010) / Eugenio FILLOY
Titre : Educational algebra : a theoretical and empirical approach Type de document : texte imprimé Auteurs : Eugenio FILLOY, Auteur ; L. Puig, Auteur ; Teresa ROJANO, Auteur Editeur : Dordrecht : Springer Science Année de publication : Cop. 2010 Collection : Mathematics education library, ISSN 0924-4921 num. 43 Importance : XIII-292 p. Présentation : ill. ISBN/ISSN/EAN : 978-1-441-94389-7 Langues : Anglais (eng) Catégories : 97 Mots-clés : algèbre enseignement mathématique Note de contenu : index, références Educational algebra : a theoretical and empirical approach [texte imprimé] / Eugenio FILLOY, Auteur ; L. Puig, Auteur ; Teresa ROJANO, Auteur . - Springer Science, Cop. 2010 . - XIII-292 p. : ill.. - (Mathematics education library, ISSN 0924-4921; 43) .
ISBN : 978-1-441-94389-7
Langues : Anglais (eng)
Catégories : 97 Mots-clés : algèbre enseignement mathématique Note de contenu : index, références Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22240 FIL/97/10497 Livre Recherche Salle Disponible Approaches to qualitative research in mathematics education (Cop. 2015) / Angelika BIKNER-AHSBAHS
Titre : Approaches to qualitative research in mathematics education : examples of methodology and methods Type de document : texte imprimé Auteurs : Angelika BIKNER-AHSBAHS, Editeur scientifique ; Christine KNIPPING, Editeur scientifique ; Norma PRESMEG, Editeur scientifique Editeur : Dordrecht : Springer Science Année de publication : Cop. 2015 Collection : Advances in mathematics education Importance : Xv-592 p Présentation : ill. ISBN/ISSN/EAN : 978-94-01-79180-9 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : enseignement des mathématiques méthodologie recherche qualitative science de l'éducation Note de contenu : index, bibliogr. Approaches to qualitative research in mathematics education : examples of methodology and methods [texte imprimé] / Angelika BIKNER-AHSBAHS, Editeur scientifique ; Christine KNIPPING, Editeur scientifique ; Norma PRESMEG, Editeur scientifique . - Springer Science, Cop. 2015 . - Xv-592 p : ill.. - (Advances in mathematics education) .
ISBN : 978-94-01-79180-9
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : enseignement des mathématiques méthodologie recherche qualitative science de l'éducation Note de contenu : index, bibliogr. Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22795 BIK/97/10990 a Livre Recherche Salle Disponible 22796 BIK/97/10990 b Livre Recherche Salle Disponible The professional education and development of teachers of mathematics (Cop. 2009) / Ruhama EVEN
Titre : The professional education and development of teachers of mathematics : the 15th ICMI Study Type de document : texte imprimé Auteurs : Ruhama EVEN, Editeur scientifique ; Deborah LOEWENBERG BALL, Editeur scientifique Editeur : Dordrecht : Springer Science Année de publication : Cop. 2009 Collection : New ICMI Study Series, ISSN 1387-6872 num. 11 Importance : XI-277 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-387-09600-1 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : didactique des mathématiques enseignement des mathématiques The professional education and development of teachers of mathematics : the 15th ICMI Study [texte imprimé] / Ruhama EVEN, Editeur scientifique ; Deborah LOEWENBERG BALL, Editeur scientifique . - Springer Science, Cop. 2009 . - XI-277 p.. - (New ICMI Study Series, ISSN 1387-6872; 11) .
ISBN : 978-0-387-09600-1
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : didactique des mathématiques enseignement des mathématiques Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité i1036 ICM/97/i1036-XV Livre Recherche Salle Disponible
Titre : From a geometrical point of view : A study of the history and philosophy of category theory Type de document : texte imprimé Auteurs : Jean-Pierre MARQUIS, Auteur Editeur : Dordrecht : Springer Science Année de publication : cop. 2009 Collection : Logic, epistemology, and the unity of science, ISSN 2214-9775 num. 14 Importance : X-309 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-1-402-09383-8 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : histoire philosophie des sciences catégories Résumé : From a Geometrical Point of View explores historical and philosophical aspects of category theory, trying therewith to expose its significance in the mathematical landscape. The main thesis is that Klein’s Erlangen program in geometry is in fact a particular instance of a general and broad phenomenon revealed by category theory. The volume starts with Eilenberg and Mac Lane’s work in the early 1940’s and follows the major developments of the theory from this perspective. Particular attention is paid to the philosophical elements involved in this development. The book ends with a presentation of categorical logic, some of its results and its significance in the foundations of mathematics.
From a Geometrical Point of View aims to provide its readers with a conceptual perspective on category theory and categorical logic, in order to gain insight into their role and nature in contemporary mathematics. It should be of interest to mathematicians, logicians, philosophers of mathematics and science in general, historians of contemporary mathematics, physicists and computer scientists.Note de contenu : index, bibliogr. En ligne : http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4020-9384-5 From a geometrical point of view : A study of the history and philosophy of category theory [texte imprimé] / Jean-Pierre MARQUIS, Auteur . - Springer Science, cop. 2009 . - X-309 p.. - (Logic, epistemology, and the unity of science, ISSN 2214-9775; 14) .
ISBN : 978-1-402-09383-8
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : histoire philosophie des sciences catégories Résumé : From a Geometrical Point of View explores historical and philosophical aspects of category theory, trying therewith to expose its significance in the mathematical landscape. The main thesis is that Klein’s Erlangen program in geometry is in fact a particular instance of a general and broad phenomenon revealed by category theory. The volume starts with Eilenberg and Mac Lane’s work in the early 1940’s and follows the major developments of the theory from this perspective. Particular attention is paid to the philosophical elements involved in this development. The book ends with a presentation of categorical logic, some of its results and its significance in the foundations of mathematics.
From a Geometrical Point of View aims to provide its readers with a conceptual perspective on category theory and categorical logic, in order to gain insight into their role and nature in contemporary mathematics. It should be of interest to mathematicians, logicians, philosophers of mathematics and science in general, historians of contemporary mathematics, physicists and computer scientists.Note de contenu : index, bibliogr. En ligne : http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-4020-9384-5 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité i508 MAR/01/i508 Livre Recherche Salle Disponible The teaching and learning of mathematics at University Level (Cop. 2001) / Derek HOLTON
PermalinkHistory in mathematics education (Cop. 2000) / John FAUVEL
PermalinkProof and proving in mathematics education (Cop. 2012) / Gila HANNA
PermalinkMathematics [and] mathematics education: searching for common ground (Cop. 2014) / Michael N. FRIED
PermalinkMathematicians as enquirers (Cop. 2004) / Leone BURTON
PermalinkMathematics education as a research domain: a search for identity (Cop. 1998) / Anna SIERPINSKA
PermalinkTheory of didactical situations in mathematics (Cop. 1997) / Guy BROUSSEAU
PermalinkPhilosophical dimensions in mathematics education (Cop. 2007) / Karen FRANÇOIS
PermalinkEncyclopaedia of mathematics education (Cop. 2014) / Stephen LERMAN
Permalink